Ingurulabel: Komunikazio garden eta iraunkorrerantz
Azken berriak
Irtenbide zirkular berriak itsas plastikoak murrizteko Europako arrantzan
Patudoak Bizkaiko golkoarekiko duen fideltasunaren lehen ebidentzia zientifikoa
Errealitate gordina negar egiteko bada ere, libre ere bihur zaitzake. Klima-aldaketari buruzko datu batzuk.
Ingurulabelen helburu nagusia da enpresak prestatzea beren produktuen ingurumen-inpaktua modu argian ebaluatzeko eta komunikatzeko, greenwashing-ari (enpresa edo produktu baten ingurumen-kredentzialak puzteko praktika, benetako justifikaziorik gabe) aurre eginez. Proiektua BASQUE FOOD CLUSTERek eta Eroskik sustatu dute, IHOBEk finantzatu du, eta AZTIk gauzatu du laguntza tekniko espezializatu gisa. Artomaña Txakolina, Casa Eceiza, Harakai, Illargui, Sidras Zelaia, Udapa eta Vascolac enpresa txiki eta ertainek parte hartu dute proiektuan. Proiektua produktuen ingurumen-aztarna kalkulatzean eta emaitza horiek kontsumitzaileei Enviroscore bezalako etiketa ulergarrien bidez transmititzean oinarritzen da.
Ingurulabel proiektuaren esparruan, “Elikagaien industriarako ingurumena hobetzeko eta komunikatzeko gida” berria abiarazi berri da. Elikagaien sektoreko enpresei ingurumen-inpaktua murrizten laguntzeko eta kontsumitzaileei jasangarritasunean egindako aurrerapenak modu gardenean jakinarazteko diseinatutako tresna da. Gida hau une garrantzitsuan iritsi da industriarentzat, produktuen ingurumen-jardunari buruzko komunikazioa arautuko duten Europako araudi berriei aurrea hartuz, hala nola Europar Batasuneko Green Claims zuzentarau-proposamenari, 2025ean onartzea espero baita.
Índice de contenidos
Deskargatu gida
Elikagaien industriarako ingurumena hobetzeko eta komunikatzeko gida
Bete formularioa eta zure helbide elektronikoan jasoko duzu deskarga egiteko esteka.Funtsezko baliabidea elikagaien sektorearentzat
Gida hau AZTIko elikagaien ekoizpen jasangarri eta ekoeraginkorrean aditua den taldeak egin du. Gida honek, elikagaien enpresei jasangarritasun operatiboa hobetzeko gomendio praktikoak eskaintzeaz gain, ahalegin horiek nola modu eraginkor eta egiaztatuan komunikatu erakusten du. Gainera, kontsumitzaileen eskakizunekin bat dator, gardentasun handiagoa eta ingurumenarekiko konpromiso handiagoa eskatzen baitituzte.
Ingurulabel proiektuaren eta gidaren eragina
ida honi esker, behin ekoizpen-prozesuetan hobetu beharreko arloak identifikatu ondoren, elikagaien sektoreko enpresek beren ingurumen-inpaktua nabarmen murriztea espero da. Gainera, etorkizuneko araudiak betetzeko prest egongo dira, hala nola Green Claims zuzentaraua, kontsumitzaileen konfiantza indartuko duena eta merkatuan duten lehiakortasuna hobetuko duena, produktu jasangarri eta arduratsuen eskari gero eta handiagoari erantzunez.
AZTIko adituek garatutako gida hau tresna ezinbestekoa da elikagaien enpresek eredu iraunkorrago, arduratsuago eta gardenago baterantz aurrera egin dezaten, araudien eta kontsumitzaileen eskakizunak betez.